Wednesday, April 30, 2008

বিহুবলীয়া অসমীয়া : মন আৰু বিৱেকৰ খণ্ড চিত্


ৰঙালী বিহু আহি পালে | আৰু মই ঘৰৰ পৰা আতৰত | মন কিবা ইচাত্ বিচাত্ | বিহু বুলি আনন্দ; ঘৰলৈ ্যাব নোৱাৰাৰ বাবে দুখ, লোকক দেখুৱাই কান্দিবও নোৱাৰি, prestige অৰ কথা আছে, বিহু এপাক নাছিবও নোৱাৰোঁ impression বেয়া হ'ব বুলি | ----

এই যে মই ওপৰত লিখা কথাবোৰ মোৰ কথা নহয় | অসমৰ বাহিৰত ওলাই অহা অনেক জন কেৰিয়াৰ সচেতন ডেকা-গাভৰুৰ অনুভুতি | কৰোঁ বুলি মনৰ সুখ দুখ আনন্দ বিষাদক বৰ্হি:ৰ্প্রকাশ কৰিব নোৱাৰে | সকলোৰে কিবা নহয় কিবা বাধ্যবাধকতা আছে | সেই একেই বিৱেক আৰু মনৰ সঙ্ঘাত |

বহুতো আকৌ এনে অসমীয়া আধুনিক ডেকা-গাভৰু আছে যি বিহু কি বস্তু ভালদৰে চিনিয়ে নেপাই; অনাক্ষৰী , গঞা লোকৰ উ ৎসৱ বুলি চিনাকি দিয়ে (মই নিজে পোৱা বাস্তৱ অভিজ্ঞতা)| তেনে মোৰ প্রশ্ন এই তথাকথিত আধুনিক উৰ্বৰ্ৰ মস্তিষ্ক বিশিষ্ট ডেকা-গাভৰু হঁতৰ বিৱেক আছেনে ? Iron Maiden , Aerosmith, GNR, Britney Spears , Roger waters গান শুনি বিদেশী সুৰাৰ ৰঙীন ৰাগীত মতলীয়া হৈ উৎভত অশালীন চিঞৰ বাখৰ কৰাও দেখিছোঁ | তেনে কেইজন মান অসমীয়া ডেকাকে মই থকা মহানগৰকখনতে আন কেইজন মান অত্যুৎসাহী অসমীয় ডেকাই অনুস্থিত কৰিৱ খোজা বিহু অনুস্থানত অংশগ্রহন কৰিৰৱৰ বাবে আহ্বান জনাঁওতে মুখ কোচাঁইছিল , কাম নোহোৱা মানুহৰ বেকাৰ কাম বুলি |

আধুনিকতাৰ পৰশ আমাক লাগে নেলাগে বুলি কোৱা নাই | এইতো এটা বেলেগ বহল আলোচনাৰ বিষয় | আজ়ি মই উথ্থা পন কৰিব খোজা প্রসংগ এইটো নহয় | মই মাত্র মগজু আৰু বিৱেকৰ কি সমন্ধ কি প্রাথক্য তাকেহে ছবি এখন দাঙি ধৰিব খুজিলোঁ |

--
পঙ্কজ

Saturday, April 19, 2008

মন, বিৱেক, আৰু কিছু প্রাসঙ্গিক অনুভুতি

মন ! এটা সাধাৰণ শব্দ | কিন্তু ই কেতিয়াবা বৰ অসাধাৰণ কিছুমান কাম কৰে | কেতিয়াবা দিয়ে সুখ আৰু আনন্দৰ জোৱাৰ , কেতিয়াবা দিয়ে দুখৰ চকুপানী , কেতিয়াবা উত্তেজনা, খং , নোপোৱাৰ আক্ষেপ, কেতিয়াবা পাই হেৰুৱাৰ বেদনা ইত্যাদি বহুতু মুহুৰ্ত| মুঠৰ ওপৰত এক খেয়ালী অনুভৱ এটা complex system |

বিৱেক ! এক আপেক্ষাকৃ্ত ভাৱে গভীৰ দাৰ্শিনক শব্দ | এটা সুসুংহত system | যিয়ে নিয়ন্ত্রণ কৰে সমস্ত মানৱীয় অনুভুতিক , সত্বাক | বিজ্ঞানে মগজুকে বিৱেক আখ্যা দিলেও বিৱেকৰ পৰিসৰ বহল | সকলো উচ্্চ স্তৰৰ প্রাণীৰে মগজ থাকে, কিন্তু আমি বিৱেক থাকে বুলিব নোৱাৰো | বিৱেক এটা বাংময় অনুভুতি | যাক মাথো অনুভৱ কৰিব পাৰি |কিন্তু এই বিৱেক বোলা বস্তুতোৰ উৎপত্তি হয় মগজুতে | আৰু মনটোও মগজুতে থকা বুলি ভৱা হয় | আছলতে মনৰ কার‌্য্যস্থলী মগজু, কিন্তু ইয়াৰ উৎপত্তি হয় চাৰিওকাষৰ পৰিৱেশৰ কিছুমান উদ্দীপন্াৰ পৰা | বিৱেক আৰু মনৰ পাৰস্পৰিক সমন্ধ আছে | সাধাৰণ অৱস্থাত এই অভিন্ন complex system বা জ়টিল তন্ত্রটোৱে সুসংহত ভাৱে কাম কৰে | ্যেতিয়াই এই প্রক্রিয়াটোৰ বিঘিনি ঘতে, তেতিয়াই আৰম্ভ হয় মন আৰু বিৱেকৰ সঙ্ঘাত আৰু তেতিয়াই আহে জীৱনলৈ অস্থিৰতা, মানৱী্য প্রমূল্যৰ স্খলন |

মন আৰু বিৱেকৰ এই সঙ্ঘাত কিয় কেনেকৈ হয়? কি হয় তাৰ পৰণাম? কেনেকৈ উদ্দধাৰ পাব পৰা হব ইয়াৰ পৰা? এনে কিছু অনুভুতিয়ে মোৰ মনত প্রায়ে দোলা দি যায় |নিজৰ অনুভুতি, চৌপাশে দেখি থকা এনে কেতবোৰ বাস্তৱ অভিজ্ঞতাৰ আলমত মই পিছলৈ ইয়াক ব্যৱছ্ছেদন কৰি চোৱাৰ চেষ্টা কৰিম এই কলমতে |
--
পঙ্কজ বৰা